Course ID:
Course Code & Number
BA 568
Course Title
Marketing Techniques in Educational Institutions
Level
MS
Credit Hours/ ECTS Credits
(3+0+0) 3 TEDU Credits, 7.5 ECTS Credits
Year of Study:
Master
Semester:
Spring
Type of Course:
Elective
Mode of Delivery:
Face-to-face
Language of Instruction:
Turkish
Pre-requisite / Co-requisite:
Pre-requisites: NONE
Co-requisites: NONE
Catalog Description
Applications of marketing concepts in education management. Basic marketing concepts. Marketing environment. Marketing research. Marketing mix. Marketing strategy. Market research. Market analysis. Customer relationship management. Consumer behavior. Succesful marketing strategies and case studies in education management.
Course Objectives
Bu dersin amacı temel pazarlama kavramlarını incelemek ve pazarlama stratejisi başarılı olmuş kurumları özellikle değerlendirmektir.
Software Usage
Bu derste öğrenciler, MS Office uygulamalarını haftalık ödevleri ve projeleri için yaklaşık haftada 2 saat kullanacaklardır.
Course Learning Outcomes
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci;
- Temel pazarlama kavramlarını tanımlar,
- Stratejik pazarlama kararlarının işletmelerin başarısı üzerindeki önemini kavrar,
- Pazarlama kararlarının sosyal ve etik boyutlarını ayırt eder,
- Müşteri ihtiyaç ve isteklerinin belirlenmesinde pazar araştırmalarının öneminin farkına varır,
- Detaylı bir pazarlama planı hazırlar.
Learning Activities and Teaching Methods:
Telling/Explaining
Discussion/Debate
Questioning
Reading
Peer Teaching
Demonstrating
Problem Solving
Collaborating
Think-Pair-Share
Case Study/Scenarion Analysis
Video Presentations
Oral Presentations/Reports
Guest Speakers
Web Searching
Assessment Methods and Criteria:
Test / Exam
Quiz
Case Studies / Homework
Presentation (Oral/Poster)
Others
Assessment Methods and Criteria Others:
Design Content
Recommended Reading
Yardımcı Kitaplar:
• Kotler, P. & Armstrong, G. (2012). Principles of marketing. New Jersey: Pearson Education Limited
• Tenekecioğlu, B. (Editör) (2005). Pazarlama yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını.
• Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
• Journal of Marketing
Required Reading
Zorunlu Ders Kitabı:
• İslamoğlu, A. H. (1999). Pazarlama yönetimi: Stratejik ve global yaklaşım. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
Grading
Learning Activities and Teaching Methods Others:
Course Coordinator:
Student Workload:
Workload | Hrs |
---|---|
Work Placement | 42 |
Case Study Analysis | 48 |
Course & Program Learning Outcome Matching: